سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفیق شفیق

از امام صادق علیه السلام پرسیدند: چرا حضرت فاطمه را «زهرا » نامیدند؟ فرمود: «زیرا خداوند متعال او را از نور عظمت خویش آفرید و هنگامی که نورش درخشید ، آسمانها و زمین به نور او روشن گردید .»

 در روایتی دیگر فرمود: «زیرا هنگامیکه او در محراب عبادت می ایستاد نور او برای آسمانیان چنان می درخشید که ستارگان بر اهل زمین می درخشند. »

همچنین فرمود: « به این دلیل که ، چهره ی تابان او برای امیرالمؤمنین در ابتدای روز بسان خورشید نورافشانی می کرد و هنگام ظهر مانند ماه تابان ، و وقت غروب همانند ستاره درخشنده بود. »

یا فاطمه تو که بودی که همه از درک شناخت تو عاجزند. چرا که فرزندت امام صادق علیه السلام فرمود : «فاطمه لیله القدر است ، و کسی به معرفت شب قدر نرسید همانطور که کسی به معرفت فاطمه دست نیافت جز پیامبر و علی علیه السلام و فرزندانش.»

یا فاطمه گر چه تو را نشناختیم و به قدر و منزلت تو دست نیافتیم ، ولی همیشه تو را و فرزندانت را دوست داشتیم و امید داریم که ما گنهکاران را در صحرای محشر نجات دهی ، آن زمان که تو رابا هودجی همراه با هفتاد هزار فرشته از راست و هفتاد هزار از چپ وارد میکنند. از سمت خدای یکتا ندا میرسد که: ای فاطمه بخواه از من هر چه را میخواهی ...

و آن هنگام تو با آن همه لطفت باز هیچ برای خود نمی خواهی و میگویی : خدایا گنهکاران از امت پدرم و شیعیان را از آتش جهنم نجات بده. و خدا آنقدر میبخشد که تو راضی شوی.

و ما امید داریم که از آن جمله نجات یافتگان باشیم . البته به شرطی که شیعه باشیم و شیعه بمانیم . چون به قول فرزندانتان شیعه کسی است که گناه نکند و مطیع خدا باشد .

یافاطمه: گرچه دوست دارم شیعه باشم و شیعه بمانم ولی نیاز به کمک و دستگیری شما دارم پس دستم را بگیر.

 حضرت فاطمه

 



برچسب‌ها:
[ دوشنبه 92/2/9 ] [ 7:29 عصر ] [ گل نرگس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

گل نرگس
امام رضا علیه السلام: الامام الانیسُ الرَّفیق وَالوالِدُ الشّفیق وَ الأخُ الشَّقیق وَ الاُمُّ البرَّة بالوَلَد الصّغیر. امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز نسبت به کودک نوزاد است.

لینک دوستان
برچسب‌ ها
لینک های مفید
امکانات وب
tzz
ایران رمان