سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفیق شفیق

   در فضیلت نیمه شعبان از کتاب شریف مفاتیح الجنان:

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از حضرت امام محمد باقر علیه السلام سوال شد از فضیلت شب نیمه شعبان، فرمود:

 آن شبی است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود

که دست خالی برنگرداند سائلی را از در گاه خود

مادامی که سوال نکند معصیت را

   و یک سال دیگر بدون تو چه زود بر ما گذشت

 و یک سال دیگر غروب ها را شمردن بر تو چه مشکل

و یک سال دیگر 

و یک نیمه‌ی  شعبان  دیگر 

و امسال باید  چاره ای بیندیشم و این رنج مداوم را بشویم

آری هر چه می کشیم از دوری  شماست. از فراموشیتان  ...

امسال عهد می بندم که در اربعین  طهارت خودم را برایتان بسازم تا در سحرنیمه ی شعبان خودم را برایتان  هدیه بیاورم.

پس دست در دست هم کمر همت بندیم و با عنایت به اینکه شب نیمه شعبان از شب های استجابت دعا به شمار می آید از   درگاه   لایزال  احدیت مدد طلبیم تا با محبوب خود عهد بسته و متعهد شویم در مدت چهل روز مانده به نیمه شعبان زنگار ناپاکی و آلودگی از خود بزداییم به امید اینکه در شب میلادش پاک تر و خالصانه تر ظهورش را از خداوند بزرگ تمنا کنیم.

 سایت  sahar.dorarnet.ir جهت متذکر شدن روزانه منتظران و دلباخته گان امام عصر علیه السلام به ساحت مقدس آن حضرت در طول چهل روز مانده به شب میلادش آماده گردیده است. کاربران این سایت می توانند با عضویت در این سایت از امکانات متنوع آن استفاده نمایند. امکانات سایت به شرح زیر می باشد:

ارائه متون انگیزشی و تذکری با محتوای امام عصر علیه السلام به صورت روزانه 

امکان دانلود کلیپ های تذکری با محتوای امام عصر علیه السلام به صورت روزانه 

ارائه مطالب تذکری به صورت هفتگی بعد از نیمه شعبان

لازم به ذکر است که استفاده از این سایت برای عموم آزاد می باشد و کاربران می توانند این سایت را به دوستان و اطرافیان خود معرفی نمایند.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 92/2/26 ] [ 12:9 صبح ] [ گل نرگس ] [ نظر ]

این الرجبیون؟

خدایا چه ماه زیبایی! چه قدر آن را دوست دارم! وچقدر به آن می بالم! انگار که خدا دنبال بهانه می گردد تا بنده هایش به سوی او بیایند تا  آنها را ببخشد. انگار که او محتاج ماست. خدایا چقدر مشتاق بنده هایت هستی؟ که پیامبر فرمود اگر بنده ها می دانستند که چقدر خدا مشتاق آنهاست هر آن از شوق جان می دادند...

خدایا ای کاش میفهمیدیم که چه خدای مهربانی داریم تا هر چه داشتیم همچون معصومین علیهم السلام در طبق اخلاص می گذاشتیم و تقدیم میکردیم، آن وقت برای هر کاری کوچکی طلبکار تو نبودیم ...

خدایا دریک کلام خیلی دوستت دارم و میخواهم دراین ماه زیبایت با دعاهای زیبایی که در اعمال ماه رجب آمده به تو نزدیکتر شوم .

پس بپذیر مرا و قبولم بفرما

دعا



برچسب‌ها:
[ دوشنبه 92/2/23 ] [ 6:54 عصر ] [ گل نرگس ] [ نظر ]

از امام صادق علیه السلام پرسیدند: چرا حضرت فاطمه را «زهرا » نامیدند؟ فرمود: «زیرا خداوند متعال او را از نور عظمت خویش آفرید و هنگامی که نورش درخشید ، آسمانها و زمین به نور او روشن گردید .»

 در روایتی دیگر فرمود: «زیرا هنگامیکه او در محراب عبادت می ایستاد نور او برای آسمانیان چنان می درخشید که ستارگان بر اهل زمین می درخشند. »

همچنین فرمود: « به این دلیل که ، چهره ی تابان او برای امیرالمؤمنین در ابتدای روز بسان خورشید نورافشانی می کرد و هنگام ظهر مانند ماه تابان ، و وقت غروب همانند ستاره درخشنده بود. »

یا فاطمه تو که بودی که همه از درک شناخت تو عاجزند. چرا که فرزندت امام صادق علیه السلام فرمود : «فاطمه لیله القدر است ، و کسی به معرفت شب قدر نرسید همانطور که کسی به معرفت فاطمه دست نیافت جز پیامبر و علی علیه السلام و فرزندانش.»

یا فاطمه گر چه تو را نشناختیم و به قدر و منزلت تو دست نیافتیم ، ولی همیشه تو را و فرزندانت را دوست داشتیم و امید داریم که ما گنهکاران را در صحرای محشر نجات دهی ، آن زمان که تو رابا هودجی همراه با هفتاد هزار فرشته از راست و هفتاد هزار از چپ وارد میکنند. از سمت خدای یکتا ندا میرسد که: ای فاطمه بخواه از من هر چه را میخواهی ...

و آن هنگام تو با آن همه لطفت باز هیچ برای خود نمی خواهی و میگویی : خدایا گنهکاران از امت پدرم و شیعیان را از آتش جهنم نجات بده. و خدا آنقدر میبخشد که تو راضی شوی.

و ما امید داریم که از آن جمله نجات یافتگان باشیم . البته به شرطی که شیعه باشیم و شیعه بمانیم . چون به قول فرزندانتان شیعه کسی است که گناه نکند و مطیع خدا باشد .

یافاطمه: گرچه دوست دارم شیعه باشم و شیعه بمانم ولی نیاز به کمک و دستگیری شما دارم پس دستم را بگیر.

 حضرت فاطمه

 



برچسب‌ها:
[ دوشنبه 92/2/9 ] [ 7:29 عصر ] [ گل نرگس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

گل نرگس
امام رضا علیه السلام: الامام الانیسُ الرَّفیق وَالوالِدُ الشّفیق وَ الأخُ الشَّقیق وَ الاُمُّ البرَّة بالوَلَد الصّغیر. امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز نسبت به کودک نوزاد است.

لینک دوستان
برچسب‌ ها
لینک های مفید
امکانات وب
tzz
ایران رمان